Dator > tutorial för att göra ett spel i java

  • tutorial för att göra ett spel i java


  • Skapa ett spel samlar många aspekter av databehandling, psykologi och konst . Bland dessa aspekter är de visuella och musikaliska konst ( för multimedia spel ) , berättande skapande , att producera känslan av en ny men trolig verklighet , algoritmer genomföra bildandet av svåra men önskvärd och uppnåeliga mål , och artificiell intelligens för att skapa motståndare . Webben erbjuder många verktyg för svarvning dessa element i spel , bland annat för programmeringsspråket Java. Sourceforge , Java Boutique och andra webbplatser har Java källkoden du kan studera och göra original spel från . Dessutom fri programvara Development Kits , kompilatorer och kompletta utvecklingsmiljöer finns för Java

    Du behöver : .
    Java Software Development Kit från Oracle hemsida


    1
    <. br > Skriv följande term i en sökmotor :



    Java-spel källkod



    Variera Begreppet "spel " för att söka särskilt spel , speciellt enkla sådana . Till exempel " Java ord pussel källkod "och "Java pjäser källkod . "
    2 .
    spela några spel du hittar. För det spel du gillar bäst , ladda ner källkoden .
    3 .
    hjälp av en Java Software Development Kit , kompilera källkoden . Satsen är gratis på www. oracle. com . Klicka på " Java för utvecklare " för att navigera till sidan där du kan ladda ner den .
    4 .
    Skriv ut källkoden och läste igenom det minst två gånger. Skriv din kommentar ovanstående påståenden som du förstår.
    5 .
    skriva om spelet i en ny uppsättning av text filer som slutar med " . java " filtillägg , läsa källkoden i utskriften att göra det . Re-skriva spelet introducerar dig till Java syntax och grunderna i spelets logik .
    6 .
    Kompilera och programmet körs , med hjälp av riktlinjerna på Java 's Compiler Problem : s sida för att åtgärda felen.
    7 .
    Skriv i din åter skrivit källkod , ytterligare kommentarer som förklarar vad varje funktion gör . Till exempel , för en källkodsfil med en funktion som kallas " createNewWord ( ) ", kanske du skriver, " Denna funktion använder Javas Random klassen för att skapa en oförutsägbar sträng på tre till fem tecken . "
    8 .

    Gör en utskrift av din kommenterade källkoden . Klipp ut eller använda en svart magi markören till den kortaste funktion i källkoden . Du kommer tillbaka in denna funktion källkod från minnet .
    9 .
    Re-typ spelet från utskriften du gjorde , tillsammans med minnet av de borttagna funktionen . Se källkoden efter behov . När du kan kompilera och köra spelet , svart ut en annan funktion källkod och skriva om spelet igen . Gör detta steg flera gånger , tills du kan skriva hela spelet från minnet .
    10 .
    Skriv ner en ytlig förändring du vill göra i spelet . Till exempel " Spelet ger spelaren 12 chanser att gissa målet ordet , snarare än sju chanser . "
    11 .
    Hitta , med din källkod Editor's " Sök " -funktionen , den del av källkoden är ansvarig för ändringen du vill göra . När det gäller exemplet från föregående steg följer den kod som du letar efter kan visas som:



    privat slutlig int nMaximumAttempts=7 ;
    12
    .
    Ändra koden baserat på din skriftliga beskrivning av ändringen från steg 10 till exempel , skulle de tidigare provet följande lydelse:



    privat slutlig int nMaximumAttempts=12 ,



    kompilera och kör programmet .
    13 .
    Skriv , efter genomförd förändring , beskrivningen för en annan revision . Den här gången över spelets algoritm , en karaktär beteende , eller andra icke-ytliga aspekt av spelet . Genomföra denna förändring med hjälp av instruktionerna i steg 11 och 12.
    14 .
    Gör ytterligare ändringar i spelet , med hjälp av steg 10 till 12 , tills spelet inte längre liknar originalet. När du har nått denna punkt , har du gjort dina egna, nya spel .


Previous:nothing Next:Visual Studio 2005 Professional vs standard





Relaterade artiklar


  • php och ide verktyg
  • hur man dela upp en sträng i C
  • hur man installerar Java SE
  • hur man gör diagram i Visual Basic
  • hur man sållar poster med datumintervall i Visual Basic 6
  • avancerad tutorial på Visual Basic
  • servlets livscykel
  • hur man skapar ett lager för dataåtkomst
  • Ändra textfärg i Java
  • hur man använder Struts html.tld taggar